Сумчани стали учасниками україно-французького кінопроєкту “Голоси регіонів України”

Режисери із Сумщини беруть участь в україно-французькому проєкті зі створення документального кіно. “Голоси регіонів України” – це тримісячний культурно-навчальний курс, який проводять за підтримки Українського культурного фонду, повідомляє Суспільне.

Зараз для учасників проводять тренінги та майстеркласи, а в жовтні вони мають представити тизери своїх майбутніх фільмів. У проєкт запросили п’ять регіонів, і з восьми учасників двоє представляють Сумщину.

Сумчанка Олена займається історичною журналістикою, пише матеріали за кримінальними справами, які знаходить в архівах. Там і знайшла тему свого майбутнього фільму – знищення євреїв у Ромнах.

“Це документально-історичний фільм, який розповість про те, що відбулося 80 років тому в місті Ромни. Коли німці окупували Ромни, вони там створили єврейське гетто, зігнали всіх євреїв у це гетто, це було близько 3 тисяч осіб. Через два місяці, 10 листопада 1941 року, вони всіх вигнали за місто і розстріляли. Я хочу показати шлях, який пройшли ці нещасні люди до своєї смерті”, – говорить учасниця проєкту Олена Приймач.

Олексій Чубун професійно займається режисурою і вже знімає свої роботи. У конкурсі зацікавила можливість познайомитися з креативною документалістикою. Олексій хоче розповісти на прикладі власної сім’ї про те, як будинок культури в Шостці вплинув на дітей, які займалися у гуртках протягом десятка років.

“Таке дослідження: культура Шостки, культура маленького міста в пострадянській країні й те, як вона впливає на молоду людину, котра там росте. Цей фільм про любов, про стосунки брата з братом, батьків з дітьми. Цей проєкт мені здався цікавим, бо в Україні не існує креативної, авторської документалістики, і мені було цікаво подивитися, що означає французько-український воркшоп”, – говорить учасник проєкту Олексій Чубун.

Зараз учасники навчаються у французьких та українських наставників, а у жовтні презентують свої проєкти для міжнародної аудиторії. Їх покажуть на кількох європейських каналах. Це може допомогти реалізувати ідею фільму.

“Комусь вдасться за цей період зняти частину фільму, комусь вдасться відзняти лише частини тизеру, можливо, жоден з кадрів не увійде в майбутнє кіно. Але те, як вони презентацію свою ідею, буде залежати, чи підтримає хтось з продюсерів, українських або іноземних, ці проєкт чи ні. Тому ми влаштовуємо такий маркетинговий хід, аби дати майбутнє цим фільмам, бо в нас немає на меті й немає можливості спонсорувати повний цикл, від задуму до реалізації повного фільму”, – говорить кінорежисерка, менторка проєкту “Голоси регіонів України” Анна Акулевич.