Набув чинності закон про інформацію щодо харчових продуктів

Сьогодні, вступає в дію Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Який встановлює загальні принципи та вимоги щодо інформації про харчові продукти, зокрема стосовно їх маркування, а також обов’язки операторів ринку з доведення цих даних до споживачів.

Цей закон комплексно врегульовує усі питання, пов’язані з наданням споживачам інформації про харчові продукти. Він забороняє використовувати інформацію, що може ввести споживачів в оману. Зазначена заборона поширюється на рекламування та представлення харчових продуктів.

Так, законом забороняється приписувати харчовим продуктам лікувальні властивості.

Законом також встановлюються вимоги до забезпечення розбірливості інформації про продукт. Наприклад, висота малих літер у тексті, яким надається обов’язкова інформація про харчовий продукт, має бути не меншою 1,2 мм. У разі використання упаковки або тари, площа найбільшої поверхні якої менша за 80 кв. см, висота малих літер має дорівнювати або перевищувати 0,9 мм.

Також законом передбачено надання інформації про алергени, харчові продукти, продаж яких здійснюється дистанційно, про використання у харчовому продукті рафінованої олії або жирів рослинного походження, зокрема пальмової олії.

Окрім того, закон зобов’язує операторів ринку надавати споживачам інформацію й щодо того, чи піддавався харчовий продукт заморожуванню або розморожуванню. При цьому, назва таких продуктів має обов’язково включати слово «розморожений».

Закон передбачає, що у разі використання в ковбасах і сосисках неїстівних оболонок надання інформації про це є обов’язковим. Також при маркуванні продуктів відтепер варто надавати дані про речовини та інгредієнти, що спричиняють алергічні реакції або непереносимість.

Інформація про харчові продукти, згідно з ухваленим законом, має надаватися на упаковці державною мовою. Водночас оператори ринку харчових продуктів, винні у порушенні вимог цього закону, несуть відповідальність відповідно до закону «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин».

Так, надання неточної, недостовірної інформації про продукт, зміна оператором ринку інформації про нього, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі 15 мінімальних заробітних плат, а на фізичних осіб-підприємців – у розмірі 10 мінімальних зарплат. За введення споживачів в оману щодо речовин і харчових продуктів, що викликають алергічні реакції або непереносимість, штраф становить 30 мінімальних заробітних плат для юридичних осіб і 20 – для фізосіб-підприємців.

При цьому, реалізація продуктів або кормів, маркування яких не відповідає законодавству, якщо це не створює загрозу для життя, здоров’я людини або тварини, каратиметься штрафом у розмірі 5 мінімальних зарплат для юридичних осіб і в розмірі 3 мінімальних заробітних плат у випадку ФОПів.

Джерело: ukrinform.ua

Поділитися в соціальних мережах: