У нових підручниках з історії згадується Революція Гідності та війна на Донбасі

Останні п’ять років підручники з історії України не оновлювалися. Тому визначні історичні події, що сталися у цей період, у них не згадуються. З початку військових дій на Донбасі українські школярі навчаються за підручниками 2011 року видання. У них немає жодного слова про події на Майдані 2013-2014 років та окупацію Донбасу. У Міністерстві освіти це пояснюють строком, на який видається підручник. 

«Кожен підручник має пропрацювати в школі, скажімо, п’ять років. Держава фінансує видання нових підручників кожні п’ять років», – зазначила співробітниця Міністерства освіти і науки України Раїса Євтушенко.

З 2019-2020 навчального року діти навчатимуться за новими посібниками, у яких описується Революція Гідності та війна на Донбасі. На шостому році ведення військових дій на території України нарешті змінено формулювання у підручниках історії. Події на сході називають«російсько-українською війною» та «російською агресією проти України». Посібники із такими формулюваннями отримають учні 11 класів. А нові підручники з історії учні 5 класу побачили наприкінці минулого навчального року.

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич розповіла, що через терміни «російсько-українська війна» у підручнику «Новітня історія України» на авторів була спроба тиску.

«Одному з моїх колег, який є автором «Новітньої історії України», підручника для 11 класу, який отримав гриф міністерства, телефоном сказали: «Ви повинні змінити у вашому підручнику «російсько-українська війна» на «громадянський конфлікт», – повідомила Гриневич.

У Міністерство освіти постійно розробляють матеріали, де події в Криму та на Донбасі називають своїми іменами – «окупацією» та «війною». Але ці відомості носять рекомендаційний характер для викладачів. І яким чином вчитель історії викладає свій предмет, на яких моментах акцентує увагу учнів, не завжди відомо дирекції школи. Він може робити це на свій розсуд.

«Можуть бути чудові програми, неперевершені підручники. Але вчитель закриває двері за собою, ми не можемо поставити біля кожного вчителя інспектора, який буде його контролювати», – пояснила Раїса Євтушенко.

На думку шеф-редактора сайту «Цензор.нет» Юрія Бутусова, коли для школярів замовчується тема війни, то це говорить про те, що на державному рівні відсутнє усвідомлення власної історії.

«Держава, де немає усвідомлення подій, наприклад, на Донбасі, не може налагодити військово-патріотичне виховання молоді. Ми повторюємо у такий спосіб помилки радянської системи», – сказав Бутусов.

Розділ про війну на Донбасі є обов’язковим для вивчення у підручниках, виданих у 2019 році. Втім, директор Інституту національної пам’яті Володимир В’ятрович наголошує, що додати один параграф не достатньо.

«Треба говорити про цю війну, як не першу російсько-українську війну, а про низку подій у протистоянні між українцями і росіянами, принаймні з другої половини ХVII століття. Розуміти, що російська імперія почалася з анексії України», – пояснив В’ятрович.

Джерело: vseosvita.ua

Читайте також:

  1. 41 заклад освіти на Сумщині не отримуватиме субвенцію з державного бюджету, що змінилось?

  2. На базі школи №27 у Сумах планують побудувати укриття на 1000 осіб

  3. Шосткинські школярі продовжать навчання в укриттях або ж дистанційно

  4. «Швидкі побачення» зі спеціальностями: у СумДУ відбувся день відкритих дверей

  5. «Місто, яке має майбутнє»: у Сумах молодь навчатимуть амбасадорству

  6. Сумчанам з особливими освітніми потребами виділять 5,6 млн грн

  7. У Сумах розпочинають прийом заяв та документів для зарахування дітей до першого класу

  8. Ректор СумДУ у прямому ефірі відповість на запитання студентів та вислухає пропозиції щодо навчання

  9. “Змінюємо акценти, вчимо розвінчувати фейки, заохочуємо йти далі”: педагоги ліцею “Просперітас” про навчання в умовах війни

  10. Повітряні тривоги, парти в укриттях і віра в майбутнє: як долають воєнні виклики у ліцеї “Просперітас”