Як розпізнати продавця-шахрая? Поради від Нацбанку

Купувати онлайн зручно, але щоб покупки були безпечними, Національний банк України застерігає від платіжного шахрайства.
Наприклад, зловмисник може замаскуватися під продавця товару. Як запідозрити, що це шахрай, що бажає вас ошукати?
Насторожити мають такі обставини, коли продавець:
• пропонує занадто занижену вартість товару;
• не погоджується на покупку з постоплатою або просить перерахувати аванс на картку;
• не знає характеристик товару;
• поспішає з оплатою товару;
• оплата здійснюється на картку, що видана на прізвище, яке не співпадає з прізвищем продавця;
• надсилає копії своїх документів, щоб викликати довіру;
• переводить спілкування з особистого кабінету на сайті дошки оголошень в месенджер;
• надсилає скорочені посилання нібито на сайт для оформлення послуги;
• просить вас зняти ліміт з картки для проведення оплати, адже йому про це надійшло сповіщення від банку;
• попереджає, що зараз вам надійде SMS-повідомлення для підтвердження замовлення, оформлення послуги чи оплати товару.
Якщо купуєте товари онлайн, запам’ятайте ці 4 правила:
• Перевіряйте продавця на сервісі Кіберполіції «STOP FRAUD»;
• Почитайте відгуки про продавця в інтернеті;
• Загугліть номер телефону продавця;
• Купуйте та платіть на сайтах, адреси яких починаються з https:// та мають значок «Замочок» або значки захисту онлайн покупок від платіжних систем – Verified by Visa та Mastercard Secure card.
Маєте сумніви щодо ситуації? Телефонуйте на гарячу лінію Національного банку України:
0 800 505 240
Влучили у пастку шахраїв? Телефонуйте в Кіберполіцію: 0 800 505 170 або зверніться зі скаргою онлайн за посиланням.

Поділитися в соціальних мережах: