Аграріїв змусять звітувати про використання пального

Через нові правила на ринку пального, що почали діяти з 1 липня цього року, аграріїв змусять звітувати, як вони використовують пальне. Про це розказав директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.

За його словами, сьогодні картина така: багато пального аграрії закуповують для власних потреб, але використовують не все, і тоді відбувається фіктивний продаж пального в інші галузі економіки.

«Адже пальне всім треба, і кожен намагається його придбати, щоб залишити його на витрати і таким чином занизити прибуток. Продаж такий відбувається через податкові ями, а фізично пальне за готівку потрапляє на нелегальні АЗС. Така схема дуже добре розвинена на півдні України», – говорить експерт і водночас зазначає, що не всі агрохолдинги так працюють. «Наприклад, такі як «Кернел», «Нібулон» та інші уже придбали ліцензії. Видно, що бізнес хоче працювати за правилами», – зауважив Куюн.

Експерт наголосив, що на даний момент встановлення рівнемірів та витратомірів стосується лише тих господарств, що мають термінали для пального об’ємом більше 20 тисяч кубометрів.

«З 1 жовтня 2019 року ця вимога стосуватиметься вже і тих, хто має сховища менше 20 тис. куб, але більше 1 тис. куб. А от з нового 2020 року усі повинні будуть мати дозвільні документи та мати рівнеміри та витратоміри у своїх терміналах», – повідомив Куюн. При цьому він додав, що звіти про рух пального повинні з 1 липня 2019 року подавати абсолютно всі, і маленькі фермери з маленькими сховищами для нафтопродуктів у тому числі.

Куюн впевнений, що нові правила на ринку пального змусять дрібних фермерів орендувати або закупати пальне на ліцензованих складах, бо в структурі навіть великих АЗС утримання власного сховища – це стаття витрат. «Це елемент, який не приносить прибутку. Тому багатьом це буде не по кишені. Виживуть не всі і це нормально», – вважає експерт.

Куюн вважає, що реформа дасть можливість розвитку ринку.

«Замість п’яти, наприклад, маленьких нафтобаз, їхні власники можуть скооперуватися і створити один великий сучасний безпечний термінал. І не треба забувати про екологічне питання. Це поширена світова практика. Якщо, хтось їздив до Туреччини, то, певно, бачив великий морський термінал. Там у черзі стоять за нафтопродуктами бензовози різноманітних марок Shell, BP, Total», – зазначив Куюн.

Джерело: agronews.ua