Чому насправді у сумських маршрутках працюють не усі GPS-трекери?

Де знаходиться потрібна маршрутка, за скільки хвилин вона приїде на потрібну зупинку та скільки всього одиниць громадського транспорту наразі курсує містом?  Усе це сумчани могли б відслідковувати за допомогою системи моніторингу транспорту. Комунальні тролейбуси та автобуси відображаються на електронній мапі на всі 100%, а ось із приватними маршрутками виникають проблеми. Чому GPS-трекери працюють не на усіх маршрутах та хто хоче створити нову систему за рахунок наших з вами податків?

Ще у 2012 році приватні підприємці розробили систему GPS-моніторингу громадського транспорту Сум. Вже майже 8 років вони підтримують її  роботу та говорять, що майже усі маршрутки обладнані трекерами. І не так давно можна було відслідковувати майже усі приватні маршрутки.

Втім зараз ситуація погіршилась, і не усі приватні авто, які є на маршруті, з’являються  на електронній мапі.

“Наразі працюють близько 70-80% трекерів приватного транспорту – з часом виходять з ладу, або їм допомагають виходити з ладу. Все – через конкуренцію, щоб конкуренти з інших маршрутів не дивилися, не відслідковували і таким чином не перехоплювали їхній заробіток. Перевізники нас постійно викликають, ми ремонтуємо, минає декілька днів – і вони знову не працюють… І такий процес іде нескінченно”, – говорить Сергій Світайло, розробник системи моніторингу транспорту в Сумах.

Умова GPS-моніторингу прописана у договорах із перевізниками. Втім вони не завжди її дотримуються. І у міської влади є лише один важіль впливу – розрив договору з перевізником.

Втім їх ще не було, бо говорять, що перевізників не вистачає.

“Зараз яка система? Ніхто нічого нормально не надає, тобто хочу надаю, хочу не надаю. Відповідальності жодної. Розірваного договору жодного“, – говорить Андрій Баранов, секретар Сумської міської ради.

Тим часом у міській раді говорять, що хочуть створити свою власну систему моніторингу.

“Ми запропонували ввести муніципальну систему, включили цей захід до програми розвитку міського пасажирського транспорту, але на сьогоднішній день ми не маємо фінансування щодо цього заходу, якщо будуть кошти, ми одразу запустимо роботу цієї системи, муніципальної системи GPS-моніторингу», – розповідає начальник відділу транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг СМР Сергій Яковенко.

Якщо ж фінансування буде, транспортний відділ планує замінити й GPS-трекери.

Чиновники вже й підрахували, скільки це коштуватиме міському бюджету.

120 грн коштує в місяць підтримка цієї системи для одного транспортного засобу. Вартість обладнання – до 2,5 тисяч, GPS-трекер дуже класний”, – розповідає Андрій Баранов.

Втім ці цифри різняться із цінами приватної фірми, яка називає цифри 1500-1700 гривень зі встановленням, та абонплата 85 грн за сервер та 15 грн. за мобільний зв’язок.

Чи допоможе комунальна система контролювати усіх приватних перевізників на 100%, невідомо. Адже, якщо водії дійсно виводять пристрої з ладу, то яка різниця, чиї вони будуть – комунальні чи приватні? Втім те, що ця муніципальна система влетить у неабияку копієчку міському бюджету, – факт.

Тож чи є  сенс переходити від приватної системи до комунальної, поки незрозуміло.

Детальніше – у сюжеті на СТС: