Чи отримають Суми новенькі тролейбуси від збанкрутілого постачальника?

За два місяці Сумами мають почати курсувати 9 нових тролейбусів з кондиціонерами. Це буде перша партія з 19 машин, які місто купує за кредитні гроші Європейського інвестиційного банку. Виготовляє машини підприємство, щодо якого 17 лютого у Дніпрі буде суд у справі про банкрутство. Суспільне з’ясовувало, які гарантії того, що замовлені тролейбуси приїдуть у Суми.

Подібні тролейбуси їздять Сумами з липня 2019 року.

Договір про постачання нових уклали у червні 2020-го. Зі слів начальника відділу технічного контролю КП “Електроавтотранс” Володимира Солдатова, першу партію – 9 одиниць – чекають за місяць.

“Модель така ж сама – “Богдан” Т-70-117, але будуть такі зміни: кондиціонери будуть в салоні тролейбуса облаштовані та в кабіні водія. Також буде автономний хід до 20 км””, – каже Солдатов.

За словами директора підприємства Андрія Новика, до кінця квітня повинні надійти всі 19 тролейбусів, що їх місто купує в кредит за 4 млн євро від Європейського інвестиційного банку.

“Партію з дев’яти тролейбусів ми повинні отримати до 15 березня. Десь у 20-х числах лютого ми з мером виїдемо до Луцька. Контролюємо в Луцьку вже готовність цих тролейбусів”, – говорить директор підприємства.

28 грудня 2020 року на офіційному сайті постачальника – корпорації “Богдан” з’явилася інформація: щодо їхньої дочірньої компанії “Богдан Моторс” відкрита процедура банкрутства. У Єдиному реєстрі судових рішень є ухвала Господарського суду Дніпропетровської області про це – на 17 лютого призначили перше засідання.

На заводі стверджують, що це не вплине на виконання сумського замовлення.

“Чекайте тролейбусів. Можете подивитися всі спеціалізовані видання “Автоконсалтинг” і таке інше. Ось нещодавно передали Луцьку тролейбуси чотири одиниці. Тому, працюємо, все добре”, – каже представник заводу-виробника ДП “Автоскладальний завод № 1” “Богдан Моторс” Ігор Стецюк.

Зі слів аналітика ГО “Бюро аналізу політики” Віктора Бобиренка, від подібних ризиків ніхто в Україні не застрахований, однак місцевій владі не завадило б мати альтернативи.

“Я думаю, що міська влада має: перше, зібратись і обговорити якісь можливі альтернативи. І, друге, пояснити все-таки стурбованій громадськості, як так може бути, що в нас 35% оплати вже пройшло, поставок нема, а “Богдан Моторс” в стадії банкрутства. Може вийти така нештатна ситуація, коли ми залишимося винні кредит і, власне, ми не отримаємо те, на що ми його брали”, – каже Віктор Бобиренко.

Нині вартість одного нового тролейбуса, який купує місто, разом з ПДВ – понад 8 млн грн. Схожі тролейбуси без кондиціонера та з меншим запасом аварійного ходу два роки тому купували на 2,5 млн дешевше. Проте, за майже таку ж суму кредиту – 4,3 млн євро – Луцьк придбає 29 тролейбусів, а Суми – 19. Чому так, пояснив координатор ГО “Сумська платформа реформ” Максим Корнієнко.

“Там були певні умови співфінансування. Питання тоді до міської влади: чому нам не оголосили таку можливість, що певну частину можна доплатити з бюджету, але отримати набагато більше тролейбусів”, – говорить Корнієнко.