Додаток, що прославляє Сі Цзиньпіна, популярніший за WeChat і TikTok

Пропагандистський додаток Китайської комуністичної партії став найпопулярнішим в країні – його скачали більше 43 млн. разів. ЗМІ стверджують, що розробили Xuexi Qiangguo в Alibaba. Це ще раз підкреслює тісний зв’язок між владою і бізнесом – хоча китайські техногіганти її старанно заперечують, пише Нightech+ з посиланням на Reuters.

Назву додатку Xuexi Qiangguo можна приблизно перекласти як «Вчися, щоб зробити Китай сильнішим». В ресурсі публікують новини про Комуністичну партію Китаю і її лідера Сі Цзиньпіна, короткі відео, а також тематичні вікторини. Завдяки адміністративному ресурсу додаток став найпопулярнішим в країні.

За даними Reuters, з січня 2019 року додаток завантажили 43,7 млн. ​​разів, тобто більше, ніж WeChat або Douyin – китайську версію TikTok. Агентство запевняє, що в багатьох партійних організаціях завантаження Xuexi Qiangguо зробили обов’язковим напередодні головного річного з’їзду Комуністичної партії Китаю (КПК), який відбудеться у березні.

Про розробника програми Reuters розповіли два джерела. За даними агентства, в Xuexi Qiangguo використаний код з DingTalk – месенджера від Alibaba. Крім того, користувачі DingTalk можуть використовувати свій логін в месенджері, щоб авторизуватися і в пропагандистському додатку.

“Alibaba, чиї акції торгуються на Нью-йоркській фондовій біржі, не відповіла на запит Reuters про коментарі щодо авторства”.

Агентство, впевнене в інформації з джерел, і повідомляє, що це ще один красномовний приклад зв’язку між провідними ІТ-компаніями Китаю і структурами комуністичної партії.

У січні президент США Дональд Трамп готував указ про обмеження діяльності китайських телекомунікаційних компаній в США, і передбачалося, що найбільш жорсткими будуть санкції щодо Huawei. Тоді один з керівників Alibaba Джо Цай захистив конкурента і назвав таку практику «вкрай несправедливою», запевняючи, що Білий дім захищає інтереси американських виробників, прикриваючись торговельною війною.

Аналітик компанії Marbridge Consulting Марк Наткін (працює в Пекіні) каже, що зрозуміти, як в надрах Alibaba з’явилася їдея створити такий додаток – непросто. Це може бути ініціатива в рамках взаємовигідного співробітництва з партією, але можливо, що компанії просто зробили «пропозицію, від якої неможливо відмовитися».

«Недолік співпраці з КПК в тому, що вас можуть залучити до проектів, які “вийдуть боком” з економічної точки зору або з позиції іміджу, але відмовитися від них буде некомфортно або нерозумно», – міркує він.