Колони напівавтономних вантажівок – це просто і ефективно

До появи робовантажівок на автошляхах поки далеко, але творці Peloton Technology не хочуть чекати. Вони об’єднують напівавтономні фури в пересувні колони – це безпечніше, економніше, а водія навчити можна за півдня.

Випробування

Американський стартап Peloton Technology працює над технологією розумних колон вантажівок вже вісім років. За цей період у компанії з’явилося кілька клієнтів, імена яких не розкривають. Однак більшу частину часу розробники присвячують випробуванням.

“Групи напівавтономних фур тестують на спеціальних треках і на трасах загального користування, а програмне забезпечення допрацьовують в офісі стартапу в Маунтін-В’ю – на батьківщині Google”.

Wired розповідає, як проходять заїзди розумних тягачів в Каліфорнії. Двох великих вантажівок вже досить, щоб сформувати колону. За кермом кожної фури сидить водій. Вони одночасно натискають кнопку запуску, і вантажні автомобілі починають рух.

Зв’язок між фурами підтримується за допомогою бездротової мережі малого радіусу дії (DSRC) – вона влаштована приблизно так само, як Wi-Fi, тільки працює швидше і безпечніше.

Друга вантажівка в режимі реального часу отримує інформацію про будь-які маневри лідера колони і підлаштовується під них. Шофер контролює тільки процес рулювання, а швидкістю керує комп’ютер. Якщо тягач попереду різко загальмує, наступний за ним «напарник» миттєво відреагує на маневр.

“Система приймає рішення всього за 30 мілісекунд. Людині на це буде потрібно 1-1,5 секунди”.

Поки в Peloton Technology працює 10 водіїв, які тестують машини в Арізоні, Каліфорнії, Мічігані, Флориді та Техасі. Вони формують колони з вантажних авто тільки в ясну погоду – в умовах дощу і снігу фурам їздити не можна. Є ризик, що на мокрій трасі машина може “попливти”, і вантажівки зіткнуться.

Колони фур тестують не тільки в США, але і в Європі, Китаї, Японії та Сінгапурі. В Америці ініціативу підтримують на державному рівні. Нещодавно Міністерство транспорту США виділило гранти на суму 1,5 млн. доларів університетам, які вивчають технологію.

Перспективи

У компанії стверджують, що створення ланцюжка транспортних засобів дозволяє економити паливо. Лідер колони скорочує витрату на 4,5%, а наступний за ним автомобіль – на 10%.

“Вантажівки для Peloton Technology створюють індивідуально з розрахунком на те, що вони будуть пересуватися в колонах. Водіїв компанія навчає самостійно – на підготовку йде всього півдня”.

Глава стартапу Джош Суіткес вважає, що час робовантажівок ще не настав – і прийде не скоро. Технологія влаштована дуже складно, і розробникам доведеться витратити кілька років на її доопрацювання та забезпечення безпеки.

Однак не всі вірять в майбутнє напівавтономних «караванів». У січні концерн Daimler припинив експерименти з колонами.

“Виявилося, що така тактика не знижує, а підвищує витрати палива, тому масштабувати її недоцільно”.

За прогнозами аналітиків, робовантажівки скоротять витрати на логістику вполовину до 2030 року. Завдяки їх впровадженню галузь заощадить рекордні 300 млрд. доларів, а трансформації на ринку вантажоперевезень відіб’ються навіть на глобальному рівні ВВП. Але є ризик, що мільйони водіїв залишаться без роботи. У США в групу ризику входить 1,8 млн. чоловік. Втім, експерти вважають, що технологія може так ніколи і не “вистрілити”. Головними перешкодами вони вважають юридичні і технічні складності.

Джерело: hightech.plus