“Мій телефонний друг”: всеукраїнський проєкт підтримки людей, що опинилися на самоті

У відповідь на наслідки COVID-19 в Україні Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) та Українська Волонтерська Служба (УВС) запустили проєкт “Мій телефонний друг”, щоб підтримати людей, які опинилися на самоті. Організатори запрошують жителів Сумщини долучитись до ініціативи.

Волонтери проєкту, здебільшого молодь, телефонуватимуть самотнім людям літнього віку, людям із інвалідністю або багатодітним батькам, щоб поділитися корисною інформацією та підтримати у нелегкій ситуації.

«Подолати самотність та стати ближчими у період, який вимагає дистанціювання, — це справді безпрецедентний виклик, з яким наодинці не впорається жодна організація. Саме тому ми звертаємося за допомогою до української молоді. Ми сподіваємося, що цей проєкт стане однією з ефективних відповідей на наслідки COVID-19 та покладе початок успішній традиції телефонного волонтерства в Україні», — розповіла голова Представництва ЮНІСЕФ в Україні Лотта Сильвандер.

Український проєкт за основу для своєї діяльності взяв успішний міжнародний досвід. Схожа ініціатива у Великій Британії зібрала 250 тисяч волонтерів, що підтримують людей віком 60+, які почуваються самотніми під час карантину.

«Телефонне волонтерство виконує два завдання: індивідуальне та суспільне. З одного боку, “Мій телефонний друг” покликаний покращити життя конкретних людей, які завдяки спілкуванню відчуватимуть причетність, отримуватимуть інформацію не тільки «з телевізора» та легше проживатимуть кризові періоди. Водночас телефонне волонтерство є інструментом підвищення соціальної довіри, а також руйнування стереотипів. Наприклад, про те, що незнайомці не готові допомагати безкорисливо», — розповідає координаторка проєкту Анна Бондаренко.

Щоб стати телефонним волонтером в Україні, потрібно зареєструватися на платформі “Мій телефонний друг” та ознайомитися з інформацією і порадами від експертів проєкту.

Гаряча лінія телефонного товариша працює за номером 0 800 202 147 (з понеділка по п’ятницю з 12:00 до 20:00).