На зупинках планують влаштовувати міцніше покриття для громадського транспорту

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України вивчатиме доцільність влаштування на зупинках громадського транспорту спеціального, більш міцного покриття для автобусів/тролейбусів/маршрутних таксі.  Це сприятиме підвищенню стійкості асфальтобетонного покриття до руйнування та мінімізує утворення внаслідок цього колії – коли під час гальмування транспорту на цих ділянках дороги з’являються хвилеподібні напливи і вибоїни. Крім того, це дозволить підвищити безпеку людей на зупинках під час гальмування транспорту.

Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

“Ми продовжуємо вивчати та аналізувати іноземний досвід у підвищенні безпеки і якості доріг. Є пропозиція – проектувати на зупинках громадського транспорту більш міцне покриття для автобусів чи тролейбусів. Це дозволить покращити стійкість і міцність цих ділянок дороги, а також до мінімуму зведе утворення колієподібних хвиль та вибоїн, які з’являються внаслідок гальмування транспорту. Сьогодні на багатьох зупинках таке явище зустрічається. За підрахунками експертів, такі укріплені ділянки дороги можуть прослужити до 30% довше, ніж звичайні”, – сказав він.

Більш міцне покриття на ділянках дороги біля зупинок може влаштовуватися, наприклад, із цементобетону або асфальтобетону із армуванням спеціальними гратками (геосинтетичними, металевими, композитними).

Крім того, за словами Лева Парцхаладзе, проектування такого покриття зможе суттєво вплинути на підвищення безпеки людей на зупинках шляхом зменшення гальмівного шляху громадського транспорту до 20%. Тобто, шляху від початку гальмування транспорту до його повної зупинки.

До речі, в Євросоюзі прийнято вважати небезпечними всі машини, які не можуть зупинитися за 40 метрів при гальмуванні з 100 км/годину, а в Україні таких – більшість. Також гальмівний шлях збільшується в декілька разів в різних погодних умовах (сніг, дощ) та умовах збільшення швидкості, залежить від багатьох факторів як якість дорожнього покриття, стан шин і гальм, маса автомобіля тощо. Тому можливість штучного зменшення гальмівного шляху при влаштуванні спеціального міцного покриття на зупинках є цілком обґрунтованою. Практика проектування такого покриття на зупинках сьогодні розповсюджена в країнах Європи, зокрема, Бельгії та Нідерландах. Крім цього, за кордоном таке покриття також влаштовується на проїзній частині дороги перед перехрестями та іншими пішохідними переходами з підвищеною загрозою безпеці.

Згідно з пропозицією, на зупинках громадського транспорту для автобусів/тролейбусів/маршрутних таксі потрібно передбачати влаштування укріплених ділянок з підвищеною міцністю для зменшення шляху гальмування.

Пропозицію щодо змін у ДБН “Вулиці і дороги населених пунктів” опрацьовує ДП “ДерждорНДІ”.

Довідково: ДБН В.2.3-5:2018 “Вулиці та дороги населених пунктів” вступили в дію з 1 вересня 2018 року. Ними було введено низку принципово якісних змін для безпеки і комфорту людей, зокрема, можливість звуження ширини смуг руху на дорогах, обов’язкове встановлення спеціальних захисних огороджень на зупинках громадського транспорту, обов’язкове облаштування острівців безпеки на нерегульованих переходах, велодоріжок та велосмуг та інші зміни.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.