Робомобілі вчаться співпрацювати з поліцією

У листопаді 2018 року офіцери дорожньої поліції США намагалися зупинити автомобіль Tesla S. Вдалося їм це не відразу: водій не реагував на сигнали поліцейських. Коли машину все-таки зупинили з’ясувалося, що господар авто п’яний і міцно спить. Весь цей час Tesla керував автопілот. Водія звинуватили у водінні в нетверезому стані.

Цей інцидент, ймовірно, став першим випадком, коли поліцейські зупинили робомобіль. Він демонструє, що перш ніж таких авто на дорогах стане більше, їм доведеться навчитися взаємодіяти зі співробітниками правоохоронних органів.

Пристосовуватися доведеться і поліцейським. Каліфорнійські офіцери здогадалися, як змусити автопілот Tesla зупинитися (поліцейська машина обігнала Tesla, зайняла місце на тій же смузі руху і почала гальмувати, викликавши автоматичне гальмування і у Tesla), але в курс їх навчання подібні ситуації не входили.

“Необхідність навчити робомобілі реагувати на поліцейських – одна з причин, через які автономний транспорт може з’явитися на дорогах набагато пізніше. Одне з найскладніших завдань – запрограмувати авто так, щоб воно могло розуміти сигнали регулювальника і розпізнавати безліч дрібних сигналів, що обмежують рух”.

У компанії Waymo стверджують, що їх робомобілі виконують більшість з цих завдань. В американському місті Чандлер, де проходить їх тест-драйв, представники компанії тісно співпрацюють з поліцейськими та іншими міськими службами, щоб зробити автономний транспорт безпечним і керованим. Результатом співпраці стали нові навички робомобілів.

“Наприклад, побачивши позаду себе поліцейську машину з фарами, що миготять, автопілот Waymo повинен загальмувати в безпечному місці. За словами чандлерских поліцейських, робомобілі виконують ці завдання швидше багатьох водіїв”.

Досі в місті не було серйозних інцидентів між поліцією і автономним транспортом, проте, якщо виникнуть проблеми офіцери можуть зателефонувати в представництво компанії та розібратися. Хоча у співробітників Waymo немає можливості керувати машинами віддалено, вони можуть направити їх на поліцейську штраф-стоянку. Інші компанії, наприклад, Ford і General Motors, також активно співпрацюють з органами правопорядку.

І автовиробники, і поліцейські зацікавлені в збільшенні кількості робомобілів на дорозі. Вони сподіваються, що це дозволить значно скоротити кількість аварій, більшість з яких відбуваються з вини водіїв-людей. Поліцейські сподіваються, що у майбутньому,  вони зможуть використовувати на службі автономний транспорт.

Ілон Маск впевнений, що вже до кінця 2020 року автопілот Tesla вийде на новий рівень автономності. Водії зможуть спати за кермом, доки машина везе їх по вказаному маршруту. Можливо, у цього нового автопілота вже буде якийсь канал комунікацій з поліцією, на всяк випадок.

Джерело: hightech.plus