Так що ж відбувалося у сумському тролейбусі?

Про інцидент повідомив у Facebook голова громадської комісії з транспорту Володимир Ведмедєв: «6 грудня, приблизно о 18.50, сталося загоряння спареного тролейбуса №072 біля зупинки« 10-й мікрорайон »(ТРЦ «Берізка»). Люди труїлися чадним газом, кашляли. Звертаю увагу, що цей тролейбус тільки недавно, у 2017 році, пройшов середній ремонт…»

На думку активіста, причина таких ситуацій в тому, що на КП не проводиться належним чином передрейсовий контроль і техобслуговування рухомого складу, адже випадок загоряння – далеко не перший.

У КП «Електроавтотранс» так коментують подію: виявилося, що про все це вони дізналися тільки з поста активіста у «Фейсбуці».

«Насамперед зателефонували до швидкої, поліцію і пожежних, щоб дізнатися кількість постраждалих. Але з’ясувалося, що ні на один з номерів екстрених служб дзвінків не надходило, про пожежу в тролейбусі нікому нічого не відомо! Зверніть увагу, що пожежа в замкнутому просторі, тобто в салоні тролейбуса, за участю такої кількості пасажирів, а тим більше – отруєння чадним газом – не жарти, і хоча б хтось, навіть той же активіст, подзвонив би на 101, 102 або 103, а не кидався б писати пост у соцмережах…

Тепер докладніше про спалах. Під час руху тролейбуса вийшов з ладу гальмівний важіль. Така несправність призводить зовсім не до займання, а до задимлення (колодка стикається з колесом, як наслідок – нагрівається і створює гальмування під час руху). Варто додати, що про запах в салоні водієві повідомила кондуктор, жодної скарги від пасажирів не надходило, паніки в салоні не було. Звичайно, виникає питання: «Що зробив водій?» Останній, згідно з інструкцією, відразу зупинив транспортний засіб, випустив пасажирів із салону, повідомив диспетчеру про технічну несправність. За водієм приїхав тягач, за пасажирами – автобус, який і повіз людей далі по маршруту, по якому рухався до цього тролейбус 072. Тролейбус з 12-го мікрорайону попрямував у депо. Отже, підсумуємо вищевикладене: ця технічна несправність не могла спричинити ДТП і не несла ніяких загроз життю пасажирів, постраждалих немає, і, з огляду на характер несправності, не могло бути. Важіль, який вийшов з ладу, відремонтували протягом 30 хвилин після заїзду тролейбуса в депо, тролейбус буде завтра працювати на лінії».

Як водиться, думки очевидців абсолютно протилежні. Сумчанка Наталія Новак описала свої враження так: «Я їхала в тому тролейбусі-гармошці. Сіла на Харківській. У салоні відчувався неприємний запах і було легке задимлення, але зовсім не критично. Ніхто з пасажирів не панікував і не тікав. На зупинці «ТЦ «Берізка» нас пересадили у 65-й автобус – і все. Немає ніякої катастрофи, особливо у порівнянні з колесами маршруток, що регулярно відпадають».

Також Наталія додала, що не чула, щоб у тролейбусі хтось кашляв: «…Задимлення стало помітним вже десь на «десятці». Запах був, так. Але не настільки, як пишуть: паніка, люди кашляють, задихаються… Я їхала в самому центрі тролейбуса. Я так розумію, що джерело задимлення було ззовні, як раз десь біля мене, під «гармошкою».

По-іншому оцінив поїздку з димком сумчанин Ігор Давидко: «Який автобус приїхав за людьми? 65-й ​​і так слідував по маршруту, і на «Берізці» був за графіком, ніхто його не викликав. Від тролейбуса смерділо, принаймні, ще від «Макдональдса», запах водій чув ще там. Люди на «Берізці» виходили і деякі кашляли. Тролейбус випустив людей, вимкнув освітлення і своїм ходом попер на Героїв Крут. Так це не було небезпеки? Докази потрібні? На протилежному боці стояла поліцейська машина з мигалками, дивіться реєстратор… Мені особисто все одно – димів тролейбус або горів, але однозначно у нього була несправність, та ще й гальма, і з нею людей возили по місту. Якщо зараз не робити правильні висновки, в т.ч. правоохоронцям, завтра може бути пізно. Людські життя не повернеш. Чи мав право несправний тролейбус курсувати через все місто? Сумчани однозначно були в небезпеці, і вона була невиправданою… »

Цілком природно, що до єдиної думки сторони цього віртуального протистояння так і не дійшли, та й дійти не могли. Хтось вважає димок в салоні штатною і безпечною ситуацією, хтось упевнений, що це надзвичайна подія, і в нормальному, технічно справному транспорті такого в принципі не може бути. Але не зайвим буде нагадати, що випадки, коли «просте задимлення» під час перевезення пасажирів гасили водою, в Сумах бували – їх навіть фіксували на відео. А запах гару пасажири сумських тролейбусів чують регулярно – і якщо це дійсно горять (димлять) гальма, то відчувати себе в безпеці під час такої поїздки важко. Особливо коли не знаєш, тролейбус ще димить або таки вже горить – в салоні ж цього не видно. Здавалося б, уже всім відомо, що зима прийшла, гальма експлуатуються набагато інтенсивніше – так, може, їх потрібно перевіряти і проводити техобслуговування частіше, ніж влітку?

Ярослав Берест, Ваш Шанс