Волонтери на електрокарах, або “логістичне пекло” Tesla

Компанія Ілона Маска не справляється з обсягом поставок седанів Model 3 у новому кварталі. Через проблеми з логістикою до процесу підключили волонтерів, які безкоштовно доставляють електрокари покупцям. За два тижні вони повинні транспортувати 30 тис. автомобілів.
Журналісти Business Insider отримали доступ до електронного листа, який співробітники Tesla читали в середині березня. У повідомленні старший віце-президент Tesla Санджай Шах попросив персонал на добровільних засадах допомогти з доставкою автомобілів клієнтам.

«У найближчі 15 днів нам потрібно здійснити поставку ще 30 тисяч автомобілів», – йдеться в листі.

Співробітники визнають, що погодилися стати волонтерами, оскільки вони розуміють – від цього залежить успіх всього підприємства.

«Ми зробили це заради збереження своїх робочих місць і заради компанії», – говорить один із службовців Tesla.

Раніше співробітникам вже доводилося виконувати роль кур’єрів. У вересні глава Tesla Ілон Маск оголосив, що підприємство перейшло зі стадії «виробничого пекла» в «логістичний». Підприємець зробив заяву у відповідь на скарги покупців. Вони наголошували на тому, що автомобілі припадають пилом на парковках в очікуванні транспортування, а терміни доставки постійно переносять.
Аналітики називають два чинники, які призвели до «логістичного пекла». Першим стала кастомізація – оскільки компанія виконувала індивідуальні вимоги кожного замовника, вона не могла разом транспортувати великі партії автомобілів. В результаті терміни доставки затягувалися.
Другою причиною затримок стала нерозвинена мережа пунктів видачі. Їх площ не вистачало, і залишати машини було ніде.
В результаті персоналу довелося попрацювати перевізниками. Один співробітник розповів, що три години їхав на Model 3, щоб на місці вручити седан клієнту. Назад він добирався на Uber – всі транспортні витрати покрила компанія.
У середині березня, коли Маск презентував електрокросовер Model Y, він заявив, що основні проблеми з виробництвом Model 3 залишилися позаду. Тепер підприємство зможе зайнятися іншими проектами. Наприклад, випуском сонячної покрівлі та акумуляторів Powerwall.
Але, як виявилося, «логістичне пекло» ще не закінчилося. Вирішити проблему не допомогла навіть покупка декількох транспортних компаній і контракти з великими перевізниками.
Перший квартал 2019 року добігає кінця, і Tesla доводиться поспішати, щоб укластися в терміни і не зіпсувати свої підсумкові показники.
У четвертому кварталі 2018 року компанія транспортувала 90 966 автомобілів. Tesla попереджала, що в США число поставок скоротиться, оскільки частина електрокарів піде на експорт – в Європу і Китай.

Джерело: hightech.plus