Сумські ФОПи можуть отримати 8000 грн допомоги від держави

На засіданні 30 березня Верховна Рада України підтримала президентський законопроєкт №5300, у якому пропонують підтримати ФОП та найманих працівників у “червоній” зоні. “За” проголосувало 312 депутатів. Хто може отримати допомогу, а хто – ні, як подати заяву, читайте далі.

Щойно у Сумській області ввели “червоний” рівень епідемічної небезпеки, місцеві підприємці вийшли на мітинг під стіни Сумської міської ради. Вони вимагали дозволити роботу ринків, непродовольчих магазинів. Відповідний запит вже направили до Офісу Президента України, відповіді поки немає. Та, щоб полегшити фінансове становище підприємців на період вимушеної “відпустки”, держава знову виплачуватиме допомогу.

Як і під час весняного локдауну у 2020 році, грошова підтримка складатиме 8000 грн. Її виплачуватимуть за рахунок держбюджету (у розмірі 8000 грн) і за рахунок місцевих бюджетів (у розмірі, визначеному рішенням органу місцевого самоврядування).

Хто може отримати допомогу?

На виплати можуть розраховувати ФОПи і наймані співробітники підприємств. В основному, це фірми, які працюють у сфері громадського харчування, розважальні та спортивні клуби, культурні центри та торговельні точки. Основні категорії КВЕД для отримання допомоги ФОП є за посиланням. Цього разу до категорій отримувачів фінансової допомоги також включили працюючих пенсіонерів та пенсіонерів-ФОПів.

Допомогу не зможуть отримати наймані працівники, які:

  • на дату звернення працюють у суб’єкта господарювання, що не нарахував ЄСВ (Єдиний соціальний внесок) за усі місяці відповідного кварталу;
  • працюють у суб’єкта господарювання, основний КВЕД якого на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносився до Переліку КВЕД;
  • працюють у суб’єкта господарювання за сумісництвом;
  • середня зарплата яких перевищує 30000 гривень на місяць. При цьому для обчислення середньої зарплати враховують усі три місяці останнього звітного кварталу, який передує поданню звернення.

Не отримають виплат також і фізичні особи – підприємці, які є застрахованими особами:

  • держреєстрація яких на останній день місяця, що передує місяцю, в якому подається звернення, становить менше трьох місяців;
  • які за останній звітний рік сплатили ЄСВ за себе менше ніж за шість місяців;
  • основний КВЕД яких на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносився до Переліку КВЕД;
  • які є найманими працівниками та ФОП одночасно;
  • підприємницька діяльність яких на останній день місяця, що передує місяцю, в якому у відповідному регіоні запроваджені додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, за даними ЄДР припинена.

Як отримати допомогу ФОП та найманим працівникам?

Заяву про необхідну допомогу необхідно надати протягом 30 днів із дня запровадження на території області/міста додаткових обмежень. Її потрібно подати на Єдиний державний портал адміністративних послуг – my.gov.ua.

У заяві про виплату допомоги застрахованими особами – заявниками зазначаються:

  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) особи, її дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
  • адреса реєстрації місця проживання заявника;
  • номер банківського рахунка заявника для виплати допомоги – за стандартом IBAN;
  • підтвердження відповідності застрахованої особи вимогам цього Закону;
  • надання згоди заявником на обробку персональних даних відповідно до закону.

Виплата такої допомоги застрахованій особі здійснюється уповноваженим банком на банківський рахунок (у форматі IBAN), зазначений у заяві застрахованої особи.

Отримати грошову допомогу можна і через портал “Дія”. Для цього потрібно бути зареєстрованим в кабінеті громадянина на diia.gov.ua. за допомогою електронного підпису або BankID.

Далі у розділі “Послуги” обрати “Одноразова матеріальна допомога ФОП та найманим працівникам”.

Портал перевірить ваші дані в Реєстрі застрахованих осіб Пенсійного фонду на відповідність умовам отримання допомоги.

Потім з’явиться заява, у якій потрібно зазначити:

  • П.І.Б., дату народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків, серію і номер паспорта;
  • адресу реєстрації;
  • номер банківського рахунку за стандартом IBAN.

Уважно перевірте заповнену заяву та надішліть. Далі залишається чекати повідомлення про нарахування виплат.

Оформити отримання виплат можна також і в додатку “Дія”.

Марина Тищенко