Тростянецький вокзал та площу, що постраждали від окупантів, реконструюватимуть

Цього дня, 8 січня, 145 років тому до Сум прибув перший потяг.

Особливо важливим транспортне сполучення було для династії цукрозаводчиків і меценатів Терещенків. Їхні рафінадний і п’ять цукрових заводів були розташовані в семи губерніях, тому продукцію великими партіями необхідно було доправляти на значні відстані.

Залізниця сприяла розвитку Сум: у 1888 році тут працювали 25 невеликих фабрик і заводів, а на передодні Першої світової війни уже було 38 підприємств.

Впродовж 1871—1877 років була створена Смородинська дистанція колії Харківсько-Миколаївської залізниці. Туди закупили перші 12 паровозів.
Станція мала первинну назву Тростянець, а згодом – Смородине.

Перший вокзал був дерев’яним. А у 1982 році споруджений новий вокзально-станційний комплекс за індивідуальним проєктом, аналогів якому на залізницях СРСР не існувало.

Навесні 2022 року Тростянець опинився під російською окупацією. Залізничний вокзал ворог використовував як одну з вогневих позицій. Також там був склад окупантів та катівня. Будівля зазнала численних пошкоджень, але вже у квітні відновила свою роботу. На найближчі роки запланована масштабна реконструкція вокзалу та всієї привокзальної площі.