Управління будинком у Сумах: що має виконувати керуюча компанія та як готується до зими

Після ліквідації ЖЕКів прийшла пора керуючих компаній, які надають послуги з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території. Однак у суспільства і досі виникає низка запитань: чим займається керуюча компанія та які послуги має надавати. Наразі постало ще одне питання, яке цікавить сумчан: як зараз керуюча компанія готується до опалювального сезону. Про це нам розповіла директорка керуючої компанії «ДомКом Суми», в обслуговувані якої понад 180 будинків, Ірина Степуленко.

Чим займається компанія та які послуги надає? 

Всі обов’язки та права компанії «ДомКом Суми» прописані в договорі, укладеному між компанією і співвласниками будинку. Мінімальний перелік послуг з утримання будинків регламентується наказом № 190 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

В обов’язки керуючої компанії «ДомКом Суми» входить:

  • технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем: водопостачання, водовідведення, теплопостачання, зливової каналізації, електропостачання – газопостачання;
  • прибирання прибудинкової території;
  • технічне обслуговування ліфтів;
  • обслуговування систем диспетчеризації;
  • обслуговування димових та вентиляційних каналів;
  • технічне обслуговування систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем (у разі їх наявності);
  • поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього опорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків), та іншого спільного майна багатоквартирного будинку;
  •  дератизація  та дезінсекція;
  • придбання електричної енергії для освітлення місць загального користування, живлення ліфтів та забезпечення функціонування іншого спільного майна багатоквартирного будинку;

Як бути, якщо мешканці не задоволенні послугами, які надає керуюча компанія?

Якщо мешканці багатоквартирних будинків незадоволені переліком послуг, вони мають право розширити список послуг у договорі, або відмовитись від зайвих. Для цього  жителям будинку потрібно провести збори і набрати певну кількість голосів для внесення змін до договору. Варто враховувати, що є послуги, від яких мешканці відмовитись не можуть: до них входить обслуговування інженерних мереж або підготовка будинку до опалювального сезону. Якщо будинок залишиться без належного обслуговування тих же теплових вузлів, є ризик взимку залишитися без опалення. Чим більшу кількість послуг будинок замовить в управляючої компанії, тим більше доведеться платити, згідно з договором.

Опалювальний сезон вже розпочався, як керуюча компанія впоралась з цією задачею?

До опалювального сезону керуюча компанія почала готуватися одразу, після завершення попереднього. Наразі будинки, які знаходять в управлінні «ДомКом», усі з теплом. До опалювального сезону готувались ретельно – виконували заміну аварійних ділянок системи центрального опалення, проводили ревізію вентилів, засувок, виконували хімічну промивку бойлерів на будинках силами ліцензованих професіоналів, які мають відповідні матеріали і професійні навички. У випадку виявлення певних  проблем з опаленням нам допомагали і мешканці, у жовтні ми виконали 206 заявок, що стосувались центрального опалення.

Ще з червня почали проводити плановий огляд електромереж. Компанія готувалась, що як тільки стане прохолодно, то відразу люди будуть вмикати обігрівачі, які перевантажать проводку в результаті чого може статися аварія і навіть пожежа.

Щоб легше пережити зиму – ремонтували покрівлі, які цього потребували. Це дуже важливий етап підготовки до зими. Так за п’ять місяців компанії вдалось відремонтувати понад 2300 кв.м м’якої покрівлі. Ці роботи виконувались за накопичені кошти на будинках.

А що робити мешканцям, якщо на будинку немає коштів, а ремонт у  будинку необхідно виконати?   

На поточні ремонтні роботи значно впливає наявність коштів на рахунку будинку, ці кошти накопичуються від загального відсотка оплати мешканцями. Накопичення витрачаються на закупку необхідних матеріалів та виконання робіт. Мешканці, які вчасно та у повному об’ємі сплачують послуги, отримують швидше послугу «планові ремонтні послуги” та «поточні ремонтні роботи” – це ремонт покрівлі, конструктивних елементів будівлі, системи водогону, електропостачання, каналізації, ремонт у під’їздах тощо…

Якщо на будинку недостатньо коштів, а роботи потрібно провести –  компанія пропонує мешканцям індивідуальний договір, який по факту є інвестиційним. Компанія закуповує матеріали та виконує роботи, які попередньо погоджені з мешканцями. У свою чергу мешканці повертають суму рівними платежами впродовж терміну, який зазначається в укладеному договорі. Так мешканці можуть отримати будь-яку послугу за короткий термін. Таку послугу компанія може надати і будинкам, які знаходяться  у ОСББ.

Це єдиний варіант, щоб накопичити  кошти на житловому фонді чи є ще варіанти? 

Ще один варіант – індивідуальний тариф. Мешканці можуть відмовитися від однієї із послуг, або навпаки щось додати. Такий підхід дозволить мешканцям керувати своїм фондом та виконувати необхідні роботи. Зокрема можна підібрати тариф, відповідно до будинку: його віку, стану мереж та конструктивних елементів, ті роботи, які необхідно провести в першу чергу. Однак, редагуванню не піддаються ті послуги, котрі є обов’язковими. Ми вже говорили, що це для прикладу обслуговування інженерних мереж.

Ми транслюємо ще один варіант накопичення коштів на будинку – це підвищення тарифу. Наразі тариф у компанії становить в середньому 4 грн за кв.м. Компанія “ДомКом” робить все, щоб клієнти не відчували дискомфорту. Однак цих коштів недостатньо для того, щоб якісно обслуговувати будинки. Підвищення тарифу дозволить компанії задовольнити більше потреб своїх клієнтів, виконувати роботи у більших обсягах, швидше та якісніше.

«З добрими намірами та бажанням допомогти, компанія «ДомКом Суми» звертається до наших мешканців з проханням  та пропозицією про наступне. Більшість будинків, які обслуговує наша компанія, мають тариф, який діє багато років і складає від 3,58 до 4,00 за м. кв.  Цей тариф не дає нам можливості тримати деякі з ваших будинків в бажаному стані. Ми своєю командою робимо все, щоб ви не відчували дискомфорту та були задоволені мережами, чистотою біля під’їздів, наявністю світла в під’їздах, працюючими каналізаціями… Але ми дуже хочемо, щоб всі покрівлі були відремонтовані, всі під’їзди сяяли новими фарбами, всі майданчики  дитячі задовольняли діточок, а лавочки були зручні для наших мешканців. Такі будинки з вищими тарифами вже є, і вони дуже задоволені тим, що ми робимо. При зустрічі ми покажемо вам такі будинки. Просимо вас прийняти для себе правильне рішення і звернутися до нас будь-яким зручним для вас способом, обговорити всі юридичні, організаційні та людські фактори. Завітайте у наш офіс, або зателефонуйте за номером 066 823 83 02. Ми відкриті для спілкування з вами! Ті мешканці, які ще не співпрацюють з нами, а мають бажання – завітайте, ми попіклуємось і про Ваші оселі», – звернулася до мешканців директорка керуючої компанії «ДомКом Суми» Ірина Степуленко.

Ще ми залишаємося на зв’язку і у соціальних мережах:

ФБ https://bit.ly/3eOBh1K

Інстаграм https://bit.ly/3Bl2IYw

Viber https://bit.ly/3BkTOs3