“Якщо все залишити у тому вигляді, як зараз, буде багато незадоволених” — батьки сумських школярів про освітню реформу

До дискусії навколо непростої теми реформування шкільної освіти під час проведення круглого столу в рамках проєкту “Експертна думка” з Тетяною Мироненко на телеканалі СТС долучилися й представники батьківської спільноти Сумської гімназії №1.
Своїм баченням і досвідом поділилася мама трьох дітей Валентина Коваленко.
“Я на собі відчула, чому нам необхідна ця реформа. Я 100% за неї”, – запевняє жінка.
Свою позицію аргументує тим, що основною навичкою, яку повинна здобути дитина зараз, це – навчитися вчитися. А додатковий рік дає змогу юній особистості визначитися зі своїми пріоритетами, зрозуміти точніше, чого саме дитина хоче, і яким чином вона прагне цього досягати.
“Тобто нам не потрібні 25 підручників, 19 предметів. Але якщо дитина має можливість розвиватися і має простір, то насправді вона зможе реалізуватися будь-де”, – переконана пані Валентина.
Втім, будучи в принципі за реформу, батьки не погоджуються з тим, як вона реалізовується у Сумах:
“Насправді те, що зараз відбувається під видом реформи, – це такий процес, де всі говорять про дітей, але забули дійсно про дітей. Тому що дітям хочеться іншого. Я дуже-дуже хотіла б, щоб зараз влада нас почула. Тобто ми хочемо почути чіткі критерії. Ми хочемо давати можливості нашим дітям”.
Про те, що реформа є не пропрацьованою, і через це виникає багато проблем і непорозумінь, говорить і мама гімназистки Ольга Ємельяненко.
Жінка зокрема звертає увагу на такий момент, як неспівпадіння навчальних програм закладів, що об’єднуються. У будь-якому випадку будуть незадоволені сторони, переконана пані Ольга:
“Якщо об’єднуються дві школи – одна зі стандартною освітньою програмою, а інша – з поглибленим вивченням, то тут буде уже конфлікт, і дуже великий. Я абсолютно підтримую й розумію учнів школи №12 та їхніх батьків. Вони не йшли на поглиблене вивчення. Ну для чого їм поглиблені ті всі додаткові години математики? У нас сім предметів поглиблено вивчається. Так само і ми, наші діти, йшли на поглиблене вивчення. Ну ми не хотіли б знижувати рівень освіти. Ми йшли на викладачів, ми йшли на програми. Тобто тут буде конфлікт”.