На Сумщині розробили безпілотну машину розмінування: чим вона унікальна

Українська машина для розмінування “Народний розміновувач” пройшла попередні випробування на мінних полях: дві провідні вітчизняні компанії Efarm pro та “Завод Кобзаренка” виготовили спецтехніку, що не поступається закордонним зразкам.

Машину створено на шасі трактора Т-156. Вона оснащена системою безпілотного управління і може розміновувати територію за заздалегідь заданою траєкторією.

Операційна точність завдяки розробленій системі точного обробітку площ при розмінуванні досягає не більше 2-сантиметрової відстані між смугами. До речі, подібна апаратура точного землеробства стоїть на сільськогосподарських тракторах і вже витримала іспит часом – висока точність як оранки, так і посіву гарантована.

Щоправда, машина розмінування відрізняється від аграрної версії. По-перше, згаданий вище Т-156 не стільки трактор, скільки фронтальний навантажувач, створений на базі сільскогосподарського трактора ХТА-200-06 українського патріарха машинобудування ХТЗ. Навантажувач максимально уніфікований з ХТА-200.

 

По-друге, задля безпеки оператора-тракториста його присутність в кабіні повністю виключена. І це спонукало розробників взагалі відмовитися від кабіни – вона тут відсутня. Таке рішення зменшило габаритну висоту техніки та мінімізувало її вразливість від розлітання уламків з активованих мін.

Основним завданням було розробити машину, що здатна тримати удар від вибуху мін. І цього інженери й конструктори Efarm pro та “Завод Кобзаренка” досягли.

За словами заступника глави Мінекономіки України Ігоря Безкаравайного, нова машина для розмінування за своїми характеристиками не поступається кращим західним аналогам. Вона здатна очищати за годину 5 тисяч квадратних метрів землі. Приблизно стільки ж очищає хорватська DOK-ING MV-10.
“Попереду сертифікація машини та запуск серійного виробництва. Враховуючи потреби операторів у машинах для розмінування, попит на техніку буде”, – сказав Ігор Безкаравайний.
Машина вітчизняного виробництва коштуватиме у 5 разів дешевше, ніж іноземні аналоги. У разі пошкодження із запчастинами проблем не буде – компоненти та агрегатна база українського виготовлення. Лагодити таку машину можна в будь-якому прифронтовому місті, навіть у невеличких райцентрах, де свого часу були відділення “Сільгосптехніки”.

auto.24tv.ua