Комунальний фронт: чи готові будинки Сум до зими?
Зима буде важкою, про це щодня говорять у новинах. Кабінет міністрів анонсував зміну температурного режиму у квартирах, тепер замість звичних 18-20 градусів у житлових приміщеннях обіцяють 16 градусів. Таке рішення кабмін аргументує метою економії енергоресурсів, однак чи готовий житловий фонд Сум до таких змін і чим зараз зайняті наші управлінці? Про це ми поговорили з однією із керуючих компаній міста, “ДомКом Суми”, та її директоркою Іриною Степуленко.
КК “ДомКом” – керуюча компанія у м. Суми, зараз компанія обслуговує 191 будинок.
Пані Ірино, Ви нещодавно стали директоркою керуючої компанії, як вважаєте, які виклики у Вас та у компанії?
Зима. Вона уже оголошена важкою і ми з командою розуміємо, що легко не буде і заздалегідь робимо все можливе для того, аби зимовий сезон пройти без ускладнень. З червня наші фахівці проводять систематичний плановий огляд електромереж. Ми очікуємо, що після зниження температурного режиму, люди будуть використовувати електроприбори, які можуть перевантажувати проводку і у результаті виникнуть займання та аварії. Тому, оглядаємо і при необхідності відразу ремонтуємо мережі, щоб попередити подібні ситуації. Паралельно з цим, продовжуємо готувати системи до опалення. Зараз готовність будинкових мереж становить 97% у Сумах.
Дахи викликають чимале занепокоєння у містян. Чи виконувалися ремонти даху попри військові дії?
Це дуже важливий етап підготовки житла до осіннього сезону. Однак, не всі мешканці можуть отримати послугу. Тут є дві причини: розуміння самої послуги і загальний відсоток оплат будинку.
- Керуючі компанії не виконують капітальних ремонтів так, як у тарифі це не закладено, а “поточний ремонт” компанія може виконувати до 250 м2 покрівлі на один будинок. Тому, компанія в основному надає послугу поточного, або латкового ремонту покрівлі. Очікування клієнтів іноді відрізняються від кошторису, який закладений у тарифі.
- Що стосується кошторису, то сума із загального відсотка оплат накопичується у фонді будинку із цього фонду кошти витрачаються за пріоритетами. Серед першочергових витрат погашення рахунків монополістів, погашення вартості виклику аварійної служби, погашення вартості аварійно-ремонтних робіт, закупівля інвентарю, закупівля будівельних матеріалів. І, якщо, наприклад платіжна дисцепліна будинку нижче 60%, то часто суми у фонді будинку не вистачає і тоді компанія не в змозі виконати поточні ремонтні роботи, або вимушена чекати, коли необхідна сума накопичиться.
Так, за літній сезон, незважаючи на військовий час та вище вказані фактори, було відремонтовано понад 1500 м2 покрівлі.
Така ж ситуація із коштами на ремонти фасадів будинків, ремонтів вхідних груп та ремонти під’їздів. Компанія при недостатній дисципліні оплат вимушена чекати, коли буде накопичена необхідна сума у фонді будинку, щоб розпочати ремонтні роботи.
За літній сезон керуючій компанії “ДомКом Суми” вдалося відремонтувати декілька під’їздів та декілька вхідних групи. Це ті будинки, які спромоглися накопичити необхідні суми і мешканці вирішили витратити їх саме на ці послуги.
Загалом компанія у червні виконала 406 заявок із 404. Це 100%. У липні 550 із 557. Це 95%. У серпні 664 заявки із 650, що надійшли. Тобто 102% від загального об’єму. Ріст у серпні на 2% від загального об’єму спричинений самостійним оглядом фахівців компанії мереж та ремонтом на випередження, щоб мешканці не стикалися з проблемами.
Більш детальний звіт за кожний місяць компанії можна переглянути тут:
червень https://bit.ly/3DrDNoR
липень https://bit.ly/3S3Ld5J
серпень https://bit.ly/3qBivh7
А чи можна швидше накопичити кошти, щоб не чекати?
Так. Є два формата більш швидкого накопичення. Індивідуальний тариф та індивідуальний договір.
- Індивідуальний тариф – це розподілення коштів між статтями послуг будинку. Мешканці можуть відмовитися від однієї із послуг, або навпаки щось додати. Такий підхід дозволить мешканцям керувати своїм фондом та виконувати необхідні роботи. Однак, редагуванню не піддаються ті послуги, котрі зазначені у №190 наказі, як обов’язкові ( ознайомитися можна тут https://bit.ly/3L9EYLr ).
- Індивідуальний договір – це договір компанії та будинку, який по факту є інвестиційним. Компанія виконує необхідні роботи, закуповує необхідний матеріал і погоджує все з мешканцями, а мешканці повертають суму рівними платежами за обумовлений термін. Таким чином, мешканці можуть отримати будь-яку послугу за короткий термін. Також, компанія таку послугу може надавати і будинкам, які знаходяться у ОСББ.
Більш детальну консультацію можна отримати у офісі, або за телефоном цілодобової гарячої лінії 066 823 83 02, також за цим номером можна залишати заявки на роботи, або викликати аварійну службу.
Ще ми залишаємося на зв’язку і у соціальних мережах:
Істаграм https://bit.ly/3Bl2IYw
Viber https://bit.ly/3BkTOs3