Маркетплейс: що це та як працює?

В останні роки багато людей практично перейшло на купівлю необхідних речей у мережі, тож підприємці, які зазвичай реалізовували свої товари в стаціонарних магазинах, тепер потрохи освоюють нову сферу діяльності. Це вимушений крок, який дозволяє охопити більше клієнтів та суттєво підвищити власний прибуток від бізнесу.

Проте деякі підприємці відмовляються від переходу на онлайн-продажі, вважаючи, що запуск бізнесу в мережі потребує занадто багато часу і зусиль. А дарма, адже торгові майданчики, наприклад, Zakupka.com, суттєво полегшують і пришвидшують створення власного каталогу і початок роботи.

Подібні сервіси називають маркетплейсами. Вони уособлюють своєрідний ринок, де кожен торговець має власне місце, але з тією відмінністю, що це відбувається в інтернеті. На цьому онлайн-майданчику компанії продають клієнтам власну продукцію та послуги, а ті, у свою чергу, обирають найвигідніші пропозиції та купують.

Структура класичного маркетплейсу виглядає так:

  • каталог товарів, схожий на вітрину інтернет-магазину;
  • блок для реєстрації та авторизації покупців і продавців;
  • кабінет продавця, де він може виставляти нові товари, слідкувати за обігом та переглядати статистику;
  • кабінет покупця, де можна побачити всі замовлення та їх статус;
  • система оплати замовлень;
  • блок для відгуків та комунікації між компанією та клієнтом.

Звичайно, залежно від виду маркетплейсу, його структура теж може відрізнятися. Існує три види електронних майданчиків залежно від учасників: В2В, В2С і С2С. Перший різновид передбачає, що одні компанії купують товари інших фірм. У другому, найпоширенішому виді компанії пропонують товари звичайним людям, а в третьому — компаній немає взагалі, тож торгівля відбувається між окремими людьми.

Не варто плутати маркетплейс зі звичним інтернет-магазином, оскільки це абсолютно різні сервіси. На відміну від сайту-вітрини, на торговому майданчику представлені пропозиції не одного постачальника, а різних фірм. Кожна компанія ніби орендує місце в маркетплейсі.

Слід зазначити, завдання самого сервісу полягає в налагодженні комунікації між клієнтами та продавцями. Він не бере участі у формуванні та доставленні замовлень: цим займається кожна окрема фірма. Водночас онлайн-майданчик відповідає за юзабіліті, маркетингову підтримку, трафік і просування сервісу.

Переваги та недоліки для бізнесу

На старті бізнесу в інтернеті саме маркетплейс є ідеальним варіантом для підприємців. Чому? Подібний майданчик має безліч переваг, які суттєво спростять освоєння нової ніші. До них належать:

  • можливість швидкого старту та економія ресурсів. Вам не доведеться витрачати час і гроші на розробку власного веб-сайту та його просування в ТОП пошукових запитів;
  • доступ до клієнтської бази. Популярність маркетплейсу формує довіру в аудиторії, яка поширюється не лише на саму платформу, а й на кожного окремого продавця, що реалізує через неї свої товари;
  • технічні можливості. Зазвичай такі онлайн-майданчики мають значні технічні потужності, що дозволяють значно легше керувати власним бізнесом. Це й автоматична зміна цін під час коливання курсу, і зручне налаштування акцій тощо;
  • рейтинг продавців і відгуки клієнтів. Маркетплейс завдяки високому трафіку допомагає отримати відгуки від клієнтів, які вже скористалися послугами певної фірми. Це важливо, оскільки саме на подібні показники орієнтується аудиторія;
  • якісні послуги з просування. Співпрацюючи з онлайн-майданчиком, компанії отримують доступ до послуг із бізнес-просування, яким займаються професійні SEO-оптимізатори, спеціалісти з маркетингу та контекстної реклами тощо.

Звичайно, варто згадати й про недоліки. Їх насправді небагато: необхідність дотримуватися вимог сервісу та висока конкуренція. Проте якщо розібратися, ви побачите, що вимоги до продавців цілком адекватні, а конкуренція — це абсолютно нормальне явище в будь-якій сфері, від якого не втечеш ані в інтернеті, ані на звичайному ринку.

 

Поділитися в соцмережах: