У Сумах три нові тролейбуси вийшли з ладу. Хто винен?

Угробили чи нові тролейбуси вийшли з ладу самостійно?

У 3 новеньких машинах компанії «Богдан Моторс» за півтора року експлуатації згоріли двигуни. Що це – халатність працівників «Електроавтотрансу» чи помилка виробника?

У серпні 2015 автопарк «Електроавтотранс» поповнився 4-ма новенькими низькополими тролейбусами, яких так довго чекали сумчани. Вони українського виробництва, кожен коштує близько 3 з половиною мільйонів гривень. Влада покупкою неабияк пишається, мер особисто інспектував новий транспорт.

Минає півтора року. Від обережного ставлення не лишається навіть згадки. Працівники «Електроавтотрансу» за досить короткий час примудряються зламати одразу 3 тролейбуси. Експерти автомобільної компанії «Богдан Моторс» з’ясували: всі три тягові електродвигуни вийшли з ладу через потрапляння мастила з підшипника двигуна на його обмотку, і як наслідок – двигун згорів.

“Причина протікання мастила – застосування працівниками Сумського тролейбусного депо мастила, що не відповідає технічній документації на тролейбуси. А саме, було застосоване мастило марки ЛИТОЛ-24, що не допускається, згідно умов експлуатації двигуна”, – директор ПАТ «Автомобільна Компанія «Богдан Моторс» Микола Джула.

Враховуючи те, що у неполадках, за інформацією виробника, винні працівники «Електроавтотрансу», автозавод відмовляється ремонтувати двигуни за гарантійними талонами. Тобто кошти на ремонт тролейбусів доведеться шукати у Сумах. А ось керівник тролейбусного парку запевняє: мастила використовували ті, що треба. І проблема, за його словами, зовсім в іншому.

“Жодного письмового повідомлення від корпорації, про те, що ми не використовуємо не те масло, на даний момент немає. Його і не було. Підшипник, який знаходиться позаду, не повинен нагріватися більше 90 – 100 градусів. В зимовий час нагрівання підшипника було більше 100 градусів. Як на мене, це технічна недоробка по системі охолодження електродвигуна”, – коментує директор КП “Електроавтотранс” Віталій Однорог.

2

Але захищати інтереси підприємства у суді його директор поки не збирається – наразі  доводить свою правоту у листування із «Богдан Моторс». Ремонт двигунів влетить підприємству у копієчку – загалом на ремонт нових тролейбусів доведеться витратити більше 100 тисяч гривень.  Міська ж влада фінансово проблемі не зарадить, адже не може впоратися ані з дорогами, ані з комунальними питаннями міста. Активісти ж мають до комунальників низку питань.

“Чому до сих пір не проведено службове розслідування? Не встановлені винні особи і не притягні до відповідальності? Що збираються взагалі робити чиновники?”, – говорить лідер міської організації “За життя!” Олександр Соколов.

Втім, міський голова на жодне із наших питань про причини полаток і його подальших дій відповісти не забажав.

Де саме ми маємо шукати офіційної інформації про справи комунального підприємства міської ради, яку очолює Олександр Лисенко, а також хто має відповідати за витрачання коштів із міського бюджету, міський голова Сум не уточнив.