Жителі Сумщини залишаться влітку без поїздів на Львів та Закарпаття

Про це у Фейсбуці повідомив експерт із транспорту, завідувач кафедри економіки та управління Конотопського інституту СумДУ Дмитро Власенко.

Він отримав відповідь на звернення, яке направляв народним депутатам України Олександру Сугоняко та Олегу Медуниці. Далі воно пішло на Укрзалізницю. Мова йшла про збільшення періодичності курсування та продовження на літній період потяга 235/236 Харків–Ужгород (зараз він курсує 2 рази на тиждень – через Суми, Буринь, Конотоп).

C

шор

“Відповідь в стилі УЗ. Особливо подобається початкові абзаци. В мене вже багато таких відписок за довгі роки “творчої переписки” з цією забюрократизованою структурою. “Все погано, все збиткове, ніхто не їздить, вагонів немає тощо”. УЗ вважає НЕдоцільним переведення цього потягу в категорію цілорічних, а тим більше збільшувати йому періодичність курсування. То ж влітку, мабуть, жителі Сумщини будуть без сполучення зі Львовом та Закарпаттям”, – пише експерт.

На його думку, термін “маркетинг” Укрзалізниці зовсім не знайомий, адже вона проводить дослідження пасажиропотоку від початкової до кінцевої станції або від визначеної станції до інших, немає також популяризації подорожей потягами, а інформація про введення нових/додаткових потягів на вокзалах станцій з’являється часто із запізненнями.

“Невже УЗ не второпає, що цей потяг має велике соціальне значення не тільки для поїздок з Харкова до Ужгорода і враховуючи нинішню модель ціноутворення, подорожі на короткі відстані більш вигідні УЗ. Наприклад 4 пасажири, які їдуть на одному місці – один з Харкова до Конотопа, другий з Конотопа до Києва, третій з Києва до Львова, четвертий зі Львова до Ужгорода заплатять в сумі значно більше ніж 1 пасажир від Харкова до Ужгорода. А вони уперлись в те, що пасажири повинні їздити виключно з початку до кінця маршруту і це є пасажиропоток.
Плюс тут сміливо можно застосувати вислів “дизельний геноцид”, який ввів в обіг відомий транспортний експерт Віктор Гарвона. Це означає максимальне скорочення потягів на неелектрифікованих ділянках. В нашому випадку це ділянка Харків (Мерчик)-Суми-Ворожба. Цю ділянку за планом мали почати електрифікувати в 2013-14 році, але війна завадила це зробити. В новому Плані електрифікації ії взагалі виключили”, – додає Дмитро Власенко.

Для довідки: у червні 2012 року УЗ відмінила курсування через Суми, Буринь, Білопілля, Ворожбу, Конотоп потяги №13/14 Харків-Ужгород, №115/116 Харків-Трускавець, №349/350 Харків-Тернопіль, №343/344 Харків-Житомир. У 2014 році у зв’язку з бойовими діями відмено потяг 301/302 Мінськ-Адлер через цю ж ділянку.

Поділитися в соцмережах: