«You and Me»: як навчають дітей в лікарнях

Нещодавно в Києві стартував освітньо-соціальний проект «You and Me» – «Я з тобою» для вивчення іноземних мов юними пацієнтами дитячих лікарень. Заходи проводяться на міському рівні, оскільки в ньому беруть участь 20 закладів освіти міста Києва. З кожного району може взяти участь 1-2 школи. Найбільша кількість шкіл-учасниць саме з Дарницького району, оскільки він є ключовим в реалізації англомовного проекту.

Наразі проект складається з 2 етапів:
Перший етап – «Відвідування дитячих лікарень і відділень Києва вчителями та учнями»

У кожному закладі освіти, який бере участь в проекті, формується команда з трьох учнів-підлітків. Утворена команда відвідує лікарні під керівництвом вчителя анлійської мови і проводить урок у форматі іншомовного майстер-класу. Незвичний урок проводиться на конкурсній основі і буде оцінюватися за різними критеріями:

  • тема уроку у форматі майстер-класу;
  • спосіб подання нового матеріалу;
  • методи закріплення вивченого матеріалу;
  • інтенсивність комунікації підлітків з дітьми впродовж уроку;
  • результат (чи досягнуто мети уроку, що нового дізналися діти).

Тема самого майстер-класу була обрана ініціаторами проекту – це герби районів Києва.

На думку авторів і організаторів проекту, за допомогою такої теми можна розповісти дітям багато цікавого і пізнавального з історії міста Києва і країни в цілому, використовуючи звороти, назви символік, окремі елементи герба англійською мовою. Для закріплення матеріалу організатори запропонували оригінальну техніку батік. Це японська техніка малювання фарбами на шовку. Кожна школа обирала техніки майстер-класу за власним бажанням, серед яких були такі: аплікація, пазл, 3D-ефект тощо.

Другий етап проекту спрямований на виявлення та демонстрацію лідерських якостей підлітків і вивчення англійської мови. Деталі 2 етапу будуть висвітлені дещо пізніше.

 З якою метою проводиться проект? 

Учителі, які працюють в школах, ліцеях і гімназіях, провівши урок в інших умовах для дітей, яким потрібен індивідуальніший підхід, отримують новий досвід. Після заняття в лікарнях деякі педагоги захотіли співпрацювати у цьому напрямку й надалі. У такий спосіб до створення та активізації освітнього процесу в дитячих лікарнях і відділеннях Києва приєднуються все більше педагогів.

Підлітки, які беруть участь в організації уроків у форматі майстер-класу отримують неоціненний досвід спілкування з дітьми, які перебувають на стаціонарі з різних причин. Під час уроку в лікарнях тінейджери вчаться знаходити точки дотику з дітьми будь-якого віку та дітьми з особливими освітніми потребами. Вони роблять висновки, уявляють можливу зустріч або появу такої дитини у своєму класі: «Якби я повів/ла себе…Про що б ми говорили…Що я міг/ла б запропонувати…».

“Я впевнена, що такі методи дадуть свої плоди. Якщо в цьому році вдалося залучити 60 учасників і понад 20 педагогів з Києва, то в наступний рік їх може стати значно більше. Отже, за принципом «зроби добро і передай іншому» відбуватимуться позитивні зміни. Наші діти повинні виховуватися на конкретних прикладах. А конкретні приклади – це ми – дорослі. Потрібні конкретні кроки та дії, причому спільні, а не плани і прогнози. Почнімо з себе”, – вважає автор проекту, вчителька англійської мови Каміла Пономарьова.

Проект реалізований завдяки ГО «Здорове Людство» під керівництвом Вікторії Щур, Спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземних мов № 274 Дарницького району та депутат КМДА В. В. Гончарова.

Джерело: vseosvita.ua

Читайте також: