“Змінюємо акценти, вчимо розвінчувати фейки, заохочуємо йти далі”: педагоги ліцею “Просперітас” про навчання в умовах війни
Щойно звучить сигнал повітряної тривоги, учні та вчителі миттєво спускаються в укриття навчального закладу. І не просто чекають «відбою» тривоги: у шкільному укритті продовжується повноцінний урок – з поясненнями вчителя та активною роботою класу в обговоренні теми уроку.
Саме так проходять уроки в ліцеї “Просперітас”. Педагоги переконані: навіть у цих надскладних умовах повномасштабної війни діти повинні мати можливість повноцінно навчатися.
Для цього в ліцеї максимально подбали про безпеку та створили умови, щоб здолати виклики війни.
“Коли був блекаут, ми сиділи в укритті по 5-6 годин. Але не просто сиділи, а й навчались — і при свічках, і генератор був придбаний… Ми розуміли, що нам треба вижити, будь-якою ціною вижити”, – говорить директорка навчального закладу Олена Бритова.
Російська війна змінила традиційні методики викладання шкільних предметів. У ліцеї переконані: вчитель має швидко реагувати на світ, що змінюється, та допомагати учням розуміти сенс тих чи інших подій, формувати власний світогляд.
“Ми змінили акценти у вивченні географії. Більше часу приділяємо питанням геополітики, країнам ЄС, які є нашими сусідами, які нам допомагають. Ми займаємось улюбленою справою – розвінчанням фейків: шукаємо повідомлення, зображення, які є згенерованими, і методом аналізу з дітьми з’ясовуємо, що те чи те інформаційне повідомлення все ж таки є неправдивим. Для цього використовуємо цифрові технології, GIS-технології, всілякі карти”, – розповідає вчителька географії Ганна Панасюра.
Особливий підхід – до навчання найменших. У школі відбувається найважливіше — закладається самооцінка дитини, формується її вміння засвоювати нові знання, взаємодіяти з іншими, виконуючи спільні завдання.
“Родзинкою ліцею “Просперітас” є насамперед проєктна діяльність. Головне завдання цього методу – залучення дітей у роботу, і це не просто дає їм знання, а вчить використовувати їх у будь-яких життєвих ситуаціях”, – говорить вчителька початкових класів Ольга Лавренко.
Педагоги ліцею переконані: ключове – не оцінка, а знання й навички, які засвоїла дитина, і її бажання – на основі цього успішного для неї досвіду, – вчитись далі і доводити самій собі: так, я можу! Я знаю!Я йду далі!