В Україні спростили процедуру реалізації сертифікатів “єВідновлення”

Державна програма компенсацій за пошкоджене та знищене житло розширює функціонал для того, щоб бути ще більше доступною та зручною в користуванні.  Відтепер для припинення права власності на знищений об’єкт нерухомості достатньо витягу з Реєстру пошкодженого та знищеного майна (РПЗМ), який можна отримати в нотаріуса чи місцевій раді.

Це суттєво спрощує процес реалізації житлових сертифікатів, оскільки після бронювання коштів по ним є 30 днів для припинення права власності на знищене житло та оформлення угоди купівлі-продажу. А за відгуками перших власників нового житла, саме  припинення права власності на знищений об’єкт нерухомості займав найбільше часу та зусиль. Водночас витяг з Реєстру необхідний виключно в тому випадку, коли після обстеження житла, власник не отримав копію акту. Якщо ж цей документ є – право власності на знищене житло можна припинити в нотаріуса чи державного реєстратора в ЦНАПі.

Витяг з РПЗМ можна отримати у будь-якого нотаріуса, який має доступ до Реєстру. Також витяг з Реєстру пошкодженого та знищеного майна також можна отримати в місцевій раді. Проте лише в тій громаді, де знаходиться знищений об’єкт нерухомості.

Припинити право власності на знищене житло потрібно не раніше ніж ви отримаєте житловий сертифікат і забронюєте по ньому кошти, але до того як укладете угоду купівлі-продажу. Житлові сертифікати – це державна програма компенсації за знищене житло, яка дає змогу придбати нову квартиру чи будинок.

Щоб отримати житловий сертифікат необхідно:

  1. Подати заяву в Дії про зруйноване майно;

  2. Дочекатися суми компенсації, яку визначає комісія органу місцевого самоврядування;

  3. Отримати житловий сертифікат у застосунку.

Після цих трьох кроків наступний – вибір нового житла та бронювання коштів в Дії. Протягом 5 робочих днів у застосунку надійде підтвердження. Далі – припинення права власності на знищене житло та оформлення угоди купівлі-продажу. Упродовж 5 днів кошти надійдуть продавцю.