8 порад, як впоратися з домашніми справами під час стресу

Стресом називається фізіологічна реакція організму на сторонні подразники. Кров отримує безліч різних гормонів, призводячи до посиленого биття серця, підвищення артеріального тиску. Подібна короткочасна мобілізація корисна, якщо потрібно зосередитися або швидко прийняти важливе рішення. Але коли перенапруження затягується, неконтрольоване, реакція позначається негативом на фізичному, психічному самопочутті. Стан зменшує мотивацію, збільшує загрозу появи системних, серцево-судинних патологій, доповнених тривогами, затяжною депресією, підвищеною дратівливістю.

Стрес і домашні справи

Зі стресом потрібно боротися, люди справляються з ним по-різному. Одні — наприклад, чистять кахель у ванній, інші — миють посуд. Повторення подібних простих справ допомагає заспокоїтися, розвіяти тривогу. Однак не всі відчувають стрес. Часто сильні переживання призводять до виснаження, млявості. У таких випадках не вистачає сил навіть на виконання повсякденних справ. Тоді рекомендується відвідати сервісну сторінку топ казино України та розважитися безплатно на ігрових автоматах або навіть зробити ставку. Безсумнівно, виграш підніме настрій.

Як вести домашні справи під час стресу

Американські та англійські психологи з’ясували, що захаращений будинок, квартира не допомагає вирішенню багатьох завдань. Але тут якраз полягає пастка. Напруга обертається слабкістю, поганим настроєм, небажанням проводити прибирання. Домашній безлад, своєю чергою, стрес посилює. Існує кілька хитрощів і порад, щоб знайти сили для очищення приміщення:

  • Почати з простого.  Не завжди легко почати прибирання, навіть за гарного настрою. Коли потрібно зробити багато, може виникнути спокуса відкласти все на потім. Щоб уникнути спокуси, зробіть те, що можна виконати просто і моторно. Наприклад, прибрати речі, винести сміття, вимити раковину ванної кімнати, дзеркало.
  • Скласти план. Під час планування рекомендується визначити особисті сильні сторони, поставити розсудливі цілі, вибрати період для відпочинку. Варто спробувати різні підходи, вибрати обсяг справ, який найбільш зручний. Наприклад, прибирати лише одну кімнату одразу або завести таймер із півгодинним щоденним очищенням усієї квартири.
  • Створити сприятливу робочу атмосферу. Постаратися зробити неприємні завдання привабливими. Увімкнути фоновою музикою улюблене телешоу, концерт, придбати ароматизовані засоби для чищення, замінити старі губки, серветки новими. Використовувати будь-яку дрібницю, щоб почуватися краще.
  • Усвідомлене виконання. Замість того щоб автоматично займатися домашніми справами, приділити увагу фізичним відчуттям. Прислухатися до крапель кранової води, що біжать, відчути руками тепло, вдихнути аромати їжі, що готується. Спосіб не дозволить посилюватися тривожним думкам.
  • Звичка. Мити тарілки, поки гріється каструля, забирати сміття, коли виходиш із кімнати, швидко складати речі в шафу. Повторювати дії постійно без роздумів.
  • Хвалити себе. Зосередитися, що вже зроблено. Заохочення і винагорода підвищать особисту мотивацію. Нагородити себе спа-процедурою після прибирання ванної кімнати, зробити святкову вечерю, запалити свічки, поставити на стіл улюблену страву.
  • Допомога. Усі члени сім’ї повинні розділити графік прибирання. Оформити процес грою — влаштувати лотерею з вибором випадкового завдання зі списку.

Стежити за ступенем тривожності. Якщо напруга не падає, слід зайнятися іншою справою або відпочити.